De eerste dagen - Reisverslag uit Salou, Spanje van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Salou, Spanje van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Nico en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Nico en Marleen

06 Juni 2011 | Spanje, Salou

Hallo allemaal,

Woensdag 1 juni 2011
Nadat Nico vanmiddag al een paar uurtjes geslapen heeft, stappen we om 9 uur in bed. Nico slaapt nog wel wat maar ik lig maar te draaien en kan de slaap niet vatten. De uurtjes vliegen voorbij. Kom op Nico, we douchen en vertrekken, want dit heeft toch geen zin. Het is kwart over 1 ’s-nachts wanneer we Almere verlaten en het is lekker stil op de weg. We nemen geregeld een pitstop om te plassen, te drinken en te eten of om gewoon even de benen te strekken. Het schiet lekker op en vlak voor Lyon staan we even in een file. Inmiddels regent het, echt waardeloos. In Lyon halen we een lekkere Starbucks. Bibi ligt heerlijk te slapen, pootje voor haar ogen, zo schattig. Om kwart over 4 komen we in Montpellier aan. We eten bij Buffalo Grill, lopen nog een rondje met Bibi en liggen om half 7 al in bed. Nico kijkt naar tennissen en ik zit even op de computer. Maar zo sluit ik de luikjes want ik vind het welletjes voor vandaag.

Donderdag 2 juni 2011
We zijn al weer vroeg op pad en om half 11 zijn we bij de grens van Spanje. Ook nu stoppen we geregeld. Om kwart voor 3 komen we aan in Salou. De zon schijnt maar in de verte zien we een schip met zure appelen aankomen. De caravan staat al keurig op zijn plaats, fantastisch. Goede raad in duur, we beginnen gelijk met de voortent maar helaas…….met regenbuien wordt de voortent opgezet. Na zo’, 2 uurtjes staat de voortent en wat is ie toch mooi!!! Het grondzeil kunnen we niet neerleggen. Het lijkt wel een Emmentaler kaas. De muizen hebben het helemaal kapot gevreten. Nou was het toch een vreselijk ding en inmiddels 21 jaar oud, dus tijd om weg te gooien. We warmen de aspergesoep op die we van huis hebben meegenomen en gaan vroeg naar bed want we zijn kapot.

Vrijdag 3 juni 2011
Vandaag rijden we 4 keer op en neer naar de campingwinkel. De 1e en 2e keer rijden we voor niets en zoeken we tevergeefs naar Carvista maar de winkel is niet vinden. We vragen het toch maar bij de receptie van de camping. Tja….als je het eenmaal weet is het vrij makkelijk te vinden. We kopen een mooi grondzeil en meteen een onderzeil. Op de camping blijkt dat het bovenzeil veel te klein is. We hebben ook zo'n achterlijk grote voortent. De tent is namelijk 3,5 meter diep en alle grondzeilen zijn maar 3 meter. Voor de 4e keer rijden we terug naar de winkel en hebben het weer terug gebracht. We kijken in Nederland wel voor een grondzeil en desnoods laten we er dan maar 1 maken. 's-Avonds eten we bij de Heineken Hoek. Nico bestelt spareribs en ik een tonijnsalade. Het smaakt heerlijk. Op de laptop kijk ik de film Sonny Boy en Nico speelt een spelletje op zijn telefoon. Om twee uur liggen we in bed, een latertje!!!!!

Zaterdag 4 juni 2011
Vandaag worden we om 9 uur pas wakker. We doen alles rustig aan en delen de voortent een beetje in. Jammer dat het grondzeil niet past. 's-Middags gaan we naar Cambrills. We willen lopen maar na 1,7 km loop ik terug en haal de auto op. Mijn pootje voelt niet goed aan en het gaat voor geen meter. Nico loopt door met Bibi. In Cambrills is een braderie met allemaal oude ambachten maar als we bij de braderie aankomen, blijkt dat het pas om 5 uur open gaat. We zoeken een terrasje op, bestellen een drankje en genieten van de gezelligheid om ons heen. Daarna kopen we een heerlijk brood wat gebakken is in een houtoven en een grove ambachtelijke worst. Verder nog een kan port voor Nico en een kan wijn voor mij. Ja, jullie lezen het goed. Ik ben aan de wijn, haha. 's-Avonds eten we aardappelen, bloemkool en een bal gehakt met .......een glaasje wijn. Wat is het leven toch heerlijk!!!

Zondag 5 juni 2011
In Salou is vandaag een triathlon, maar voor ons geen zwemstart. We worden om kwart over 10 pas wakker. Of we het nodig hebben? Het lijkt er wel op. Na een lekker ontbijtje ga ik douchen en laat Nico Bibi uit. Daarna stap ik op het kleine fietsje en fiets een stuk richting het centrum van Salou. Ik kan verdorie mijn energie niet kwijt. Wanneer ik de boulevard op rijd komt de eerste fietser van de triathlon binnen. Hij heeft een aardige voorsprong opgebouwd want na 5 minuten is de nummer 2 nog niet in zicht. Ik wacht niet langer en rijd door. 's-Middags lopen we naar het centrum van Salou en kijken bij de triathlon. Daarna nemen we een drankje bij de Heineken Hoek en lopen weer teruggelopen. Het gaat redelijk met mijn voet maar het blijft maar zeer doen. 's-Avonds maken we pasta maar het is zo veel dat we er wel 3 dagen van kunnen eten. Ik kijk even wat er allemaal in de caravan ligt. Jeetje, wat een rotzooi heb ik er allemaal ingegooid. Er komen 3 boeken tevoorschijn dus dat komt goed uit want ik heb niets meegenomen. Verder een krat met bidons maar die ga ik maar weg donderen want daar doen we toch niets mee.

Maandag 6 juni 2011
Ik word wakker met draaiduizelingen. Daar zit ik nu echt op te wachten. Ik voel me net een kneus en mankeer gewoon iedere keer wat. Nico gaat nu juist zo lekker, de medicijnen zijn goed aangeslagen. Hij gaat met Bibi op pad en Ik slaap tot 4 uur. We blijven bij de caravan in het zonnetje zitten en doen verder niet veel. Het gaat gelukkig wat beter nu. ’s-Avonds stuur ik wat mailtjes.

Groetjes
Nico en Marleen




  • 12 Juni 2011 - 19:53

    Ben En Hennie:

    Hallo luitjes, nu pas krijg ik jullie berichten, wist niet dat jullie op vakantie zijn. Maar alsnog een prettige vakantie. Geniet, ik lees dat jullie lang slapers zijn, gewoon toegeven, jullie hebben het kennelijke nodig.
    Hier is het goed, vandaag hebben wij de verjaardag van Vincent gevierd, hij wordt a.s. woensdag 15 juni 40.
    Wij gaan volgende week donderdag (23 juni ) naar Thailand, we doen verslag via deze site, dus jullie kunnen als volgen.
    Nou ik wens jullie nog een fijne vakantie rust lekker uit en doe alleen dingen die je leuk vindt.
    Liefs Hennie en Ben

  • 15 Juni 2011 - 12:53

    Ingrid V. R:

    Hoi Nico en Marleen, jullie zijn al lekker op vakantie en je ziet wat een slaap een mens moet hebben. Als je druk bezig bent, heb je daar geen erg in, maar dat uit zich op je vrije dagen/vakantie. Geniet er van, en doe kalm aan. Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Nico en Marleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 58166

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 September 2010

Rondreis Rijk der Draken

Landen bezocht: