Nijmeegse4Daagse 2012 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu Nijmeegse4Daagse 2012 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu

Nijmeegse4Daagse 2012

Blijf op de hoogte en volg Nico en Marleen

20 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Hallo allemaal,

17 juli 2012
09.06 uur: Even een algemeen berichtje. Hartelijk bedankt voor al jullie berichtjes en steun. Ik zit nu bij het eerste rustpunt op 12,5 km. Even een krentenbol en een beker koffie nuttigen. Zit nu in de zon en heb pas 4 minuutjes regen gehad. Het valt dus mee. Vanavond WhatsApp ik jullie persoonlijk.
11.47 uur: Ik heb nu de tweede pauze. Heb nu 23,5 km gelopen. Jammergenoeg Nico gemist. Het bereik van telefoon is ook heel slecht waardoor bellen moeilijk is. Hoop dat ik hem bij de volgende stop wel zie. Wordt nu wel verwend door Holland Casino. Flesje AA, broodje kaas en komkommer. Kan weer even door. Het is in ieder geval DROOG.
14.24 uur: Laatste stop. Nu nog 5 km. Gelukkig stond Nico er gezellig met Nico jr, Marieke en Robin. Nu de saaie dijk nog. Het weer is nog steeds goed. Ontvangst is nog steeds slecht en mijn batterij is bijna leeg.
16.39 uur: Ik ben binnen, alles is goed gegaan. Het is alleen een chaos in Nijmegen qua verkeer. Mijn batterij was ook leeg dus de telefoon aan Nico meegegeven om op te laden. Zit nu in de auto op weg naar Westervoort, moe maar voldaan.

18 juli 2012
07.20 uur: Ik ben bij de eerste rustplaats en heb nu 9 kilometer gelopen. Maar oeps, ik heb het moeilijk. Mijn linker dijbeenspier en buikspier hebben geen zin vandaag en laten telkens voelen van bekijk het maar. Heb besloten om mijn eigen tempo te lopen. Ik heb tenslotte (hopelijk) tijd zat. Nu aan de koffie en even lekker uitrusten.
10.27 uur: Ik zit nu bij de tweede rustpost. We hebben 20 km achter de rug en het gaat redelijk. Enne….het was niet mijn buikspier, maar mijn bilspier. Zit even ergens anders hé. Ik ga het gewoon redden, al moet ik hinkelen, haha. Nu lekker met de beentjes gestrekt en zo weer verder. Laura ik kom er aan. Schat zo tussen twaalf en één in Beuningen te zijn.
12.46 uur: Ik ben op de laatste rustplaats met Nico en Laura. Even een knuffel want daar was ik wel aan toe. Dan gaan ze ook nog “You never walk alone” draaien, daar word je lekker emotioneel van. Iedereen is jaloers op mijn stoel die Nico overal mee naar toe sleept. Ik zit dan ook riant met de beentjes languit. Een ligstoel dus. Nog iets meer dan 10 kilometer. Ik moet zeggen dat de inwoners van Wijchen en Beuningen je echt er door heen slepen. Wat een publiek, fantastisch gewoon. Laura ik begrijp nu dat het fijn vindt om in deze omgeving te werken. Nog even en dan zit de helft er op.
15.36 uur: Afzien, afzien en nog eens afzien, maar ik ben binnen. Dank aan het fantastische publiek. Wat een mensen en wat een happening. Dat geeft echt een kick. Nu lekker uitrusten, slapen en morgen gezond weer op.

19 juli 2012
08.26 uur: Gisteren lekker verwend in huize Looijaard/Wognum. Heerlijk geslapen en goed uitgerust. Misschien begint het jullie wel te vervelen maar ik zit weer op het eerste verzorgingshuis op 9 km. Het is de hele tijd droog geweest maar bij mijn eerste slok koffie kwam de regen met bakken naar beneden. Inmiddels denken 5 familie/vrienden/collega er over om volgend jaar mee te doen. Even warm houden. Tot de volgende hopelijk droge stop.
13.15 uur: De dood of de gladiolen. Nou ik kies voor de gladiolen. Ik zit nu in Groesbeek bij de Chinees met een lekkere kom tomatensoep. Ben je blij dat je zit met de stramme spiertjes, moet je verplaatsen omdat Harm Edens gefilmd moet worden. Hij was wel zo galant om me overeind te helpen. De tweede Holland Casino stop ben ik voorbij gelopen, want ik was bang dat ik in tijdnood kwam. Onzin natuurlijk want het is nu kwart over één en ik moet nog 11 kilometer. En Woutje, ik bedoelde verzorgingspost. Dat krijg je als alles snel moet. WhatsApp maakt er ook maar wat van. (Sorry voor eventuele foutjes)

20 juli 2012
04.50 uur: De laatste loodjes. Het gaat lukken.
07.29 uur: Versleten heupen, zwabberende knieën en zere voeten. Pijntje hier en pijntje daar maar ik moet gewoon niet zeuren. Er zijn ergere dingen. Tenslotte ben ik er over een paar uur. Het gaat redelijk, nog geen zon maar wel droog. Nu 9 km achter de rug. Nico gaat zo terug naar Nijmegen, dus proviantzakje op de rug en gaan met die banaan. Hij wacht mij op ongeveer 5 km voor de finish op en loopt dan mee.
11.22 uur: We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Onder de gordel doet alles pijn, maar ik blijf lachen. Vandaag is het 42 km, we hebben er 23,5 gehad dus nog 18,5 km. Zit nu bij het tweede rustpunt met de beentjes omhoog. Wat is het toch een geweldig evenement en het leukste komt nog, de pontonbrug in Cuijk.
15.40 uur: Nijmegen, ik kom er aan. Nog 4,5 km. Nu nog even rust bij Mac Donald.
18.49 uur: Trots! Ik ben zo blij. Voor de derde keer de finish gehaald. Hennie, Ben, Jeroen, Laura en Nico stonden me op te wachten op de Via Gladiola. Fantastisch! Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken oor de belangstelling, telefoontjes, sms-jes, WhatsAppjes en aanmoedigingen. Nico in het bijzonder voor de catering en support. Je bent een kanjer en ik ben net zo trots op jou als jij op mij. Op de Wedren hebben we nog lekker gefeest met z’n allen. Volgend jaar weer, zeker weten.

Groetjes Marleen