21e dag China - Lijiang - Kunming - Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu 21e dag China - Lijiang - Kunming - Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van Nico en Marleen Wognum - WaarBenJij.nu

21e dag China - Lijiang - Kunming - Guilin

Door: Nico en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Nico en Marleen

22 September 2010 | China, Guilin

Hallo allemaal,

Wat een nacht!! Ieder uur wakker en dat alleen omdat we bang zijn dat we ons verslapen. Er is bovendien een wake-up call, dus waar maken we ons druk om, maar toch!! Vandaag is het een vroegertje, want we moeten om kwart over zeven op het vliegveld zijn voor de vlucht naar Kunming. Later in de middag volgt de vlucht naar Guilin. Op het vliegveld raakt onze Sjef volkomen in de stress. Norman doet niet datgene waar hij voor ingehuurd is en vergeet onze koffers door te boeken voor de latere vlucht naar Guilin. Met een beetje pech moeten we vijf uur op het vliegveld wachten. Gelukkig is Jassie, onze lokale gids in Kunming, de reddende engel. Wanneer we aankomen in Kunming staat ze ons al op te wachten en in no-time regelt ze dat onze koffers al ingecheckt kunnen worden voor de vlucht naar Guilin. Dat is mazzel. Tevens heeft ze een bus geregeld en bezoeken we een bloemenmarkt. We lopen drie grote hallen door en het is de bedoeling dat je ook nog wat koopt. Grappig is om te zien hoe de Chinese smaak ook in bloemen verschilt van de Nederlandse. Hier vooral veel felle kleuren en exotische bloemen natuurlijk. Ook zijn er veel kunstbloemen maar die zijn verschrikkelijk kitscherig. Na de lunch vertrekken we naar het vliegveld. Om half drie vertrekt het vliegtuig van China Eastern voor een vlucht van een uur en tien minuten naar Guilin. Tijdens de landing zien we dat het regent. Gatver!! Dat hebben we niet besteld. In ruim veertig minuten rijden we van het vliegveld naar het Universal Hotel. Het hotel ligt aan de prachtige Li-rivier, op loopafstand van alle winkels en leuke restaurantjes. Het klimaatverschil met Kunming is dramatisch. Nu pas begrijpen we goed waarom gids Jassie uit Kunming zo opschepte over de eeuwige lente in haar stad. Guilin is heet en vooral vochtig, ook al merken we op dit moment niets van de hitte. Guilin ligt te midden van het beroemdste landschap van heel China: de schitterende karsbergen zoals die vrijwel altijd op Chinese schilderingen en gravures te zien zijn, alsook op de omslag van menig China-boek. ’s-Avonds eten we bij de Pizza Hut. Het eten smaakt verrukkelijk en het personeel is vriendelijk. In het hotel ga ik nog even op internet. Uiteindelijk wordt “EVEN” half drie. Nico ligt dan al een paar uur te pitten.

Welterusten
Nico en Marleen

• 23 September 2010 - 16:17

Karin:

grappig je gesproken te hebben....nou de laatste dagen voor jullie daar,geniet er van en als je terug ben ..ik spreek je..

• 23 September 2010 - 19:00

Marijke De Bruijn:

Hallo daar, jullie zien toch nog weer andere dingen. Dat zal te maken hebben met de plaatselijke gids. Maar het is heel leuk om jullie veslagen te lezen. Nog even en dan is het alweer over. Nog fijne dagen en goede thuisreis.

• 24 September 2010 - 06:36

Joke:

Voor wat de regen betreft... kun je vast wennen. Hier regent het ook! Gisteren was het hier noodweer. Brrrr
    Nog een fijne dagen en een goede reis terug.

• 24 September 2010 - 09:56

Marja:

Je verhaaltjes zijn weer geweldig.Het breekt mijn dag.
    Liefs Marja

• 24 September 2010 - 11:24

Hennie:

Ni Hao,
    Leuk he zo´n stress moment om de koffers, moet voor jullie geen probleem zijn. Geniet van de laatste dagen. Groetjes, Hennie en ook van Ben